Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Jesienny bieg krasnali

        

Dzieci z naszego przedszkola przez cały rok szkolny 2017-18 realizowały zadania z projektu rozwojowego z obszaru edukacji matematycznej: pt „ Matematyczna Planeta” - w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych.

Dzięki otrzymaniu dotacji na realizację w/w projektu zakupiono różnorodne pomoce dydaktyczne uatrakcyjniające zajęcia i pozwalające nam na ciekawą realizację podjętych działań.   W ramach projektu zrealizowano szereg działań opartych na bezpośrednich doświadczeniach dzieci jak np. cykl dodatkowych zajęć matematycznych, tzw.: Mat-planeta”, warsztaty i zajęcia otwarte dla rodziców pod hasłem: Rodzinna matematyka. Dzieci ze starszych grup, miały okazję wziąć udział w wewnątrz przedszkolnym konkursie matematycznym.  Odbył się także Piknik rodzinny z cyklu „Baw się z mamą, baw się z tatą”, podczas którego przeprowadzono mnóstwo rodzinnych gier i zabaw z elementami matematyki. 

Mając świadomość, że dzieci najchętniej i najefektywniej uczą się bawiąc, nasze matematyczne działania przyjęły formę nauki przez zabawę, dzięki której możliwe było osiągnięcie zaplanowanych celów.

Poprzez gry i zabawy matematyczne, ciekawe zadania rozwijające logiczne myślenie oraz gry logiczne wprowadzałyśmy dzieci w świat matematyki. 

Nasze przedszkolaki same sprawdzają, ważą, mierzą, przeliczają, porównują, dzięki czemu w łatwy i interesujący sposób, a co najważniejsze z radością nabywają wiedzę matematyczną. Mali konstruktorzy budując z różnorodnych zestawów klocków edukacyjnych rozwijają wyobraźnię przestrzenną, a liczne zabawy, gry i ćwiczenia ruchowe rozwijają orientację przestrzenną.

Staramy się, aby stawiane zadania były interesujące, a ich wykonanie sprawiało radość. Oczywiście ich poziom i stopień trudności zawsze dostosowujemy do możliwości dziecka.

Głównym zamiarem realizacji projektu było podniesienie poziomu kompetencji matematyczno – logicznych dzieci, rozwój logicznego myślenia, wykształcenie umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi. Przedszkolaki miały okazję zobaczyć jak w ciekawy sposób można bawić się matematyką, a przy tym uczyć się, zdobywać nowe umiejętności, rozwijać matematyczną wyobraźnię.

Zwieńczeniem projektu była gra matematyczna, z udziałem zaproszonych uczniów z klasy „ 0” z pobliskiej Szkoły Podstawowej.

Podczas „Matematycznego Jesiennego Biegu Krasnali” dzieci podsumowały i sprawdziły swoją wiedzę matematyczną. Dodatkową motywację, w rozwiązywaniu zagadek, stanowiły punkty, które dzieci gromadziły na swoich indywidualnych kartach punktowych, pokonując trasę z zadaniami:

 

  1. LEŚNY LABIRYNT Z KRASNALEM - podczas, którego dzieci wykazywały się umiejętnościami z zakresu orientacji przestrzennej, poruszając  się  po leśnych ścieżkach w określonych kierunkach.

                            

  1. JESIENNY DESZCZ  - dzieciaki liczyły i układały krople deszczu, rozkodowując instrukcję, o ile kropel mniej lub więcej.



                                

 

  1. SZALE I KORALE DLA KRASNALI - tu powstawały kompozycje z materiału przyrodniczego, w określonym, powtarzającym się  rytmie.

     

  1. DOMY NA ZIMĘ - były zadaniem, gdzie należało rozkodować rodzaj klocków lego i zgodnie z instrukcją zbudować z nich dom, o określonej ilości pięter, oznaczając to właściwą cyfrą.

     

  1. JESIENNE LIŚCIE ROZWIAŁ WIATR - oczywiście wg określonego kodu, który mali matematycy rozwiązywali i zgodnie z odpowiedzią rozmieszczali na drabinkach kolorowe liście. 

      

  1. JESIENNY TORT DLA KRASNALI - powstawał z pięciu pasków, różnej długości, którą dzieci porównywały i przyklejały na kartkę, tworząc piętrowy tort.

       

  1. ZAPASY DLA WIEWIÓREK - zadanie polegało na  tworzeniu równowagi z określonej ilości i  rodzaju klocków z materiałem przyrodniczym.

      

  1. JESIENNY DYWAN - dzieci współpracując ze sobą, układały różne kształty wg wzoru.

     

Rozwiązując zadania i zagadki matematyczne dzieci dobrze się bawiły a jednocześnie kształtowały swoją odporność emocjonalną, która jak wiadomo, jest niezbędnym składnikiem w osiągnięciu dojrzałości szkolnej.

      Podejmując się zadania stworzyłyśmy dzieciom możliwość gromadzenia doświadczeń związanych z pojęciami logicznymi, polubienia i tym samym zrozumienia matematyki.  Umiejętności, jakie dziecko zdobywa od najmłodszych lat poprzez zabawę, pomogą mu w przyszłości w codziennym życiu oraz w zmaganiach szkolnych, bowiem gry i zabawy matematyczne mają także duże znaczenie w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym przy realizacji wielu zadań dydaktycznych i wychowawczych.