Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Programy

 Należymy do placówek, które przyjęły nowe rozwiązania modyfikujące i wzbogacające sposoby pracy z dziećmi. Zapewniamy naszym wychowankom wszechstronny rozwój dostosowując się do indywidualnych potrzeb dziecka.
Programem wiodącym jest u nas program autorski, który polega na wprowadzeniu trzech metod, których podstawą jest ruch. Są nimi:

  • ruch rozwijający - W.Scherborne
  • gimnastyka mózgu – P.Dennisona
  • integracja sensoryczna – J.Ayres

Założenia wykorzystywanych metod

Metoda W. Sherborne
Głównym założeniem tej metody jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagającym rozwój psychoruchowy, emocjonalny i społeczny dziecka.
Sposobem na to jest zabawa, którą W.Sherborne nazywa zabawą relacyjną. Zajęcia prowadzone w takiej formie mają pomóc dziecku w poznaniu innych i nauczeniu się aktywnego twórczego życia.

Gimnastyka Mózgu P.Dennisona
W tej metodzie podstawę stanowią proste, bezpieczne i naturalne ćwiczenia ruchowe, które zwiększają umiejętność uczenia się całym mózgiem. Twórca Kinezjologii Edukacyjnej – P.Dennison wyszedł z założenia, że „ Ruch jest drzwiami do uczenia się”.
W programie został dokonany podział ćwiczeń na 4 grupy:

  • ruchy umożliwiające przekroczenie linii środkowej
  • ćwiczenia rozciągające mięśnie ciała
  • ćwiczenia energetyzujące ciało
  • ćwiczenia pogłębiające.

Integracja Sensoryczna ( S.I.) – J. Ayres
J. Ayres definiuje integrację sensoryczną jako proces, w którym następuje organizacja dostarczonych doorganizmu przez zmysły wrażeń, tak by mogły być wykorzystane w celowym, zakończonym sukcesem działaniu.
Włączenie do pracy przedszkola zajęć z zakresu S.I. jako oddziaływań profilaktycznych wykorzystujących doświadczenia zmysłowe, wspomaga rozwojowe funkcje dziecka.
Oddziaływania profilaktyczne wykorzystujące integrację sensoryczną w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym odnoszą się do:

  • utrwalania znajomości schematu ciała
  • rozwijanie obustronnej koordynacji ciała
  • stymulacji zmysłu równowagi
  • poprawieniu planowania motorycznego
  • ćwiczeniu umiejętności przekraczania środkowej linii ciała.

Krok w kierunku tych metod podyktowany był przekonaniem, że dla dziecka podstawową formą działania jest aktywność ruchowa. Umożliwiając dzieciom uczestnictwo w licznych zajęciach z tą aktywnością stymulujemy jego rozwój psychofizyczny, w efekcie przyczyniając się do lepszego przygotowania do przyszłej nauki szkolnej jego ciała i umysłu.

Obok programu autorskiego realizujemy:

Program dydaktyczno-wychowawczy, realizowany od najmłodszej grupy wiekowej jego realizacja zapewnia równoczesne oddziaływanie na różne sfery osobowości małych dzieci.
Różnorodność metod i form organizacyjnych prowadzonych zajęć sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Dążymy do tego, aby poznawanie i rozumienie siebie oraz świata było dla dziecka fascynującym odkrywaniem nieznanego.

Program rozwijający percepcję wzrokową – M.Frostig, który realizowany jest od grupy 3-latków.
Jego podstawowym założeniem jest rozwijanie zdolności rozpoznawania i różnicowania bodźców wzrokowych oraz interpretowania ich poprzez wiązanie ich z uprzednim doświadczeniem.
Zakres treningu obejmuje rozwój:

  • koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • spostrzegania figury i tła,
  • stałości spostrzegania,
  • spostrzegania położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • spostrzegania stosunków przestrzennych.

Program adaptacyjny , którego podstawowym założeniem jest pomoc dorosłego (rodzica i nauczyciela) w poznaniu nowego otoczenia przez dziecko i w efekcie skrócenie okresu adaptacji.
Wspólne zabawy, działania, udział w imprezach ma na celu doprowadzenie do poczucia bezpieczeństwa u dziecka i obniżenie lęku rodziców związanego z koniecznością oddania dziecka pod opiekę personelu placówki.

Program prozdrowotny, który zakłada rozbudzenie wrażliwości i ciekawości dziecka poprzez bliski kontakt z przyrodą jak również troskę o zdrowie podopiecznych.
Jego realizacji sprzyja udział dzieci w zajęciach ruchowych prowadzonych w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki i imprezy o charakterze sportowo-rodzinnym. Ponadto istotną rolę odgrywa tu żywienie, które dostosowane jest do indywidualnych potrzeb dzieci a dzięki modyfikacji podawania posiłków uwzględnione są różnorodne upodobania żywieniowe dzieci, sprzyja to również rozwojowi samoobsługi.

Nauka języka angielskiego
W naszym przedszkolu oferujemy wyjątkowe zajęcia językowe prowadzone przez panią Asię. Odbywają się one aż 4 razy w tygodniu po pół godziny– dzięki czemu nasi podopieczni mają zapewniony stały kontakt z angielską mową. Uczymy  m.in. według programu Wattsenglish - metodą naturalnego przyswajania języka. W tym wieku dzieci zapamiętują nowo poznane słowa, powtarzając je głośno i uczą się poprzez ruch, doznania wzrokowe i słuchowe oraz śpiewanie piosenek. Piosenki, historyjki, ćwiczenia, gry i odgrywanie scenek  to unikalna kompozycja pozwalająca na całościowe podejście do nauczania.

Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej (zwana też metodą krakowską)
Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną autorstwa wybitnej profesor Jagody Cieszyńskiej skierowana jest zarówno do dzieci z trudnościami rozwojowymi, jak i do tych, które rozwijają się prawidłowo. Wczesna nauka czytania u dzieci zdrowych stymuluje prawidłowy rozwój wszystkich funkcji psychicznych, zwłaszcza poznawczych, daje ogromne możliwości formowania ich intelektu oraz kształtowania wyobraźni, która jest niezbędna do kreatywnego myślenia. Metoda ta jest również skutecznym sposobem nabywania umiejętności czytania ze zrozumieniem i efektywnego uczenia się drugiego, obcego języka.